0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

پیش بینی قیمت بیت کوین

اگر تاریخ تکرار شود: قیمت بیت کوین تا اواخر سال آینده به ۴۳۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید!

با تکیه بر داده‌های تاریخی از عملکرد بیت کوین، یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار معتقد است که احتمال رسیدن به قیمت ۴۳۰,۰۰۰ دلار تا اواخر سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

به گزارش کریپتوپوتیتو، یکی از تحلیل‌گران بیت کوین، مدل پیش‌بینی قیمتی برای بیت کوین ارائه داده است که بر اساس آن، اگر این ارز دیجیتال بتواند چرخه قیمتی سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خود را تکرار و به همان میزان رشد کند، باید منتظر هدف ۴۳۰,۰۰۰ دلاری باشیم. صد البته باید به یاد داشت که گذشته لزوما تکرار نمی‌شود.

بیت کوین به عملکرد عجیب و دور از انتظار مشهور است. همه سرمایه‌گذاران این حوزه از نوسانات شدید آن خبر دارند و می‌دانند که قیمت می‌تواند به همان سرعتی که رشد می‌کند، سقوط کند. بااین‌حال، کریپتوبول (CryptoBull)، تحلیل‌گر مطرح بیت کوین، معتقد است که اگر این ارز دیجیتال بتواند عملکرد گذشته خود را تکرار کند، در نهایت به ۴۳۰,۰۰۰ دلار می‌رسد.

او پیش‌بینی خود را با تکیه بر چرخه‌های چندساله بیت کوین انجام داده است. بیت کوین اواخر سال ۲۰۱۳ توانست اوج قیمت ۱,۰۰۰ دلاری را ثبت کند. پس از آن، برای دو سال و نیم شاهد یک بازار نزولی بودیم. اواسط سال ۲۰۱۶، قیمت این ارز دیجیتال موفق شد تا مقاومت پراهمیت خود را بشکند و یکی از بهترین عملکردهای کوتاه‌مدت خود را پشت سر بگذارد.

پیش بینی کریپتوبول از قیمت بیت کوین

طی یک سال و نیم بعد، قیمت بیت کوین جهشی را آغاز کرد که باعث شد تا قیمت آن از ۴۲۰ دلار به نزدیک ۲۰,۰۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) برسد؛ پادشاه ارزهای دیجیتال در طول این روند صعودی، در حدود ۴,۶۰۰درصد رشد کرد.

پس از شکل‌گیری این سهمی صعودی، بیت کوین بار دیگر وارد چرخه نزولی‌اش شد و برای دو سال و نیم دیگر در این چرخه در حال نوسان بود. کریپتوبول معتقد است که چند هفته پیش و پس از شکستن مقاومت ۹,۴۰۰ دلاری، مقاومت چندساله نیز شکسته شد. ازآنجاکه شباهت‌های زیادی بین روندهای پیشین وجود دارد، اگر این بار نیز بیت کوین بتواند جهشی ۴,۶۰۰ درصدی را ثبت کند،‌ باید منتظر قیمت باورنکردنی ۴۳۰,۰۰۰ دلاری باشیم.

کریپتوبول می‌گوید که تا اواخر سال ۲۰۲۱ به ۴۳۰,۰۰۰ دلار خواهیم رسید. شاید این سناریو به این دلیل دور از ذهن باشد که بیت کوین به‌تازگی وارد محدوده پنج رقمی قیمت شده است. به‌علاوه، با توجه به استخراج ۱۸.۵ میلیون بیت کوین تا آن زمان، ارزش بازار این ارز دیجیتال به ۷,۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید؛ به‌عبارت دیگر، با رسیدن به چنین قیمتی، فاصله میان ارزش بازار بیت کوین و طلا تنها ۲تریلیون دلار خواهد بود. ارزش فعلی بازار طلا ۱۰تریلیون دلار است.

البته اطمینان از چنین نتیجه‌ای ممکن نیست. از سوی دیگر، چندین عامل دیگر نیز گواه آن هستند که بیت کوین وارد چرخه صعودی شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به اعداد شش رقمی برسد.

اخیرا یکی از تحلیل‌گران مطرح در یوتیوب به عواملی اشاره کرده است که با توجه به آنها قیمت بیت کوین می‌تواند با جهشی گسترده همراه باشد. چرخه‌های ماهیانه قیمت، شکستن مقاومت ۹,۴۰۰ دلاری، مدل مشهور انباشت به عرضه (S2F)، ذهنیت نگه‌داری (هودل) بیت کوین و مضرب پوئل (Puell Multiple) ازجمله این عوامل هستند. این تحلیل‌گر در نهایت هدف ۱۰۰,۰۰۰ دلاری تا سال ۲۰۲۲ را برای بیت کوین مشخص کرد.